zondag 7 maart 2010

Coolhunt #15 8 Recycled Bottles: 1 Football Shirt

Coolhunt #15 8 Recycled Bottles: 1 Football Shirt (Duurzaamheid)
Voor het eerst sinds nooit dragen alle nationale teams die Nike als sponsor hebben shirts gemaakt van compleet gerecycled polyester. Ieder shirt is gemaakt van acht plastic flessen. Deze flessen zijn van Japanse en Taiwanese vuilnisbelten gehaald en vervolgens om gesmolten.

Nike heeft niet alleen gelet op de ecologische factoren maar heeft ook moeite gestoken om de shirts droger, cooler en comfortabeler te maken. De fabrikant is zich dus erg bewust van de 3 E's.

Erg leuk allemaal maar hoe kwam ik eigenlijk bij dit product? Ik was niet echt opzoek naar iets suber uber ecologisch o.i.d. ik was een aantal vette verpakkingen aan het bekijken op abduzeedo en plots zag ik dit. De verpakking van de shirts is enorm cool! Dit trok mijn aandacht waardoor ik vervolgens de rest las. Erg goed werk.

Het is erg goed nieuws dat een bedrijf als Nike dit soort initiatieven lanceert op zo'n omvangrijk evenement als het WK. Dit gaat bedrijven inspireren puur alleen al uit het feit dat alles wat Nike doet cool is. Doordat juist Nike met deze aanpak komt zit er zeker toekomstpotentieel in, "Nike maakt coole shirts van plastic flessen? Dat kunnen wij ook!" zullen andere bedrijven denken.

Bronnen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten