woensdag 10 februari 2010

Coolhunt #1 - A tool to deceive and slaugter

Artwork selling itself on eBay
Coolhunt #1 - A tool to deceive and slaughter (Web2.0)
Kunstenaar Caleb Larsen heeft een in mijn ogen geniaal nieuw kunstwerk op de markt gezet, of eignelijk doet deze kubus dat zelf! Het kunstwerk is niets anders dan een zwarte doos die zichzelf te koop zet op eBay. Als er geen actieve veiling is dan opent hij deze zelf. Als de veiling afgelopen is moet de huidige eigenaar de doos naar de hoogste bieder zien te krijgen en het hele feestje begint weer opnieuw. Iedere keer als het blok verkocht wordt, moet er een deel worden afgestaan aan Caleb. Het huidige bod staat al op $6,858.00!

Wat is hier dan zo "cool" aan?
De manier waarop Caleb Larsen gebruik maakt van de mix tussen technologie, internet en kunst is, in mijn ogen, al een applause opzich waard. Ik denk dat hij heel bewust is van de tijd waarin hij leeft en speelt daarom in op de vele mensen die hun aankopen doen op veiling sites als eBay.

Hij maakt gebruik van zijn eigen naam als kunstenaar om ervoor te zorgen dat kranten, blogs etc. schrijven over zijn nieuwe creatie, hij gebruikt dus zijn status als maven om de aandacht van de mensen te krijgen.

Ik ben ervan overtuigd dat deze actie anderen gaat inspireren. Niet alleen zullen er slechte rip-offs komen (net als bij www.milliondollarhomepage.com), ook zullen er kunstenaars of mensen uit andere sectoren mee verder gaan om hun mix tussen technologie, internet en ...(vul maar in) te vinden.

Meer info en bronnen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten